Beauty tips

3 retete de smoothie-uri care te vor face să iti iubesti parul in fiecare zi

retete smoothie pentru par

Ştim cu toţii că o alimentaţie corectă este esenţială pentru un stil de viaţă sănătos, însă aceasta poate avea efecte benefice şi asupra părului tău. Smoothie-urile îţi oferă posibilitatea de a consuma toate substanţele nutritive de care are nevoie părul tău. Pe lângă faptul că sunt delicioase şi uşor de făcut, smoothie-urile sunt ideale pentru micul dejun şi îţi vor oferi vitaminele necesare pentru a-ţi face părul mai sănătos şi mai frumos.

Ti-am pregatit 3 reţete de smoothie-uri pe care trebuie să le încerci pentru a avea un păr mai lung, mai puternic şi mai sănătos.

 

  1. Smoothie cu unt de arahide şi banane

Untul de arahide este o sursă naturală de proteine, vitamina E şi B6, care ajută la întărirea firelor de păr şi previn albirea prematură. Combinat cu vitamina B din banane, acest smoothie îţi va oferi toţi nutrienţii necesari astfel încât părul tău să crească mai repede şi mai sănătos. Mixează 2-3 lingurite de unt de arahide cu o banana, la care adauga 20 grame de nuci si 250 ml de lapte de migdale. Pentru o variantă și mai interesanta, poţi adăuga şi câteva linguriţe de cacao pura, care vor implica şi mai multe substanţe nutritive în ecuaţie.

smoothie banana unt de arahide

 

  1. Smoothie tropical cu curcumă

Dacă vrei să crești elasticitatea părului și să accelerezi creșterea lui, te poți baza pe acizii graşi omega3 şi omega 6 din varza kale, care mai ajută și la combaterea mătreţii. Amestecă 70 grame de varză kale cu 250 grame de ananas, o jumătate de măr și 250 ml lapte, la care să adaugi o jumatate de lingurita de turmeric, o jumatate de lingurita de miere și, optional, o jumatate de lingurita de ghimbir pentru aroma. Ananasul este o sursă bogată de vitamina C, un antioxidant puternic care ajută la prevenirea căderii părului. În plus, enzimele din ananas furnizează nutrienţi vitali către foliculii de păr, îmbunătăţind elasticitatea şi grosimea firelor. Merele sunt bogate în compuşi antioxidanţi care combat afecţiunile inflamatorii ale scalpului, iar curcumina, o componentă a turmericului, este antiinflamatorie şi blochează căderea părului.

smoothie varza kale ananas

 

  1. Smoothie cu mango şi căpşuni

Pentru un boom de vitamine aduse firului de păr, combină într-un smoothie 3 frunze mari de sfecla mangold, un mango, 150 grame de capsuni, 250 ml de iaurt grecesc, 30 grame de nuci, 1 lingurita de seminte de in si 200 ml de apa. Frunzele de mangold conţin fier şi vitamina A, care îţi ajută părul să scape de firele subţiate, despicate şi de aspectul tern. Fierul din frunzele de mangold ajută la întărirea firului de păr, in timp ce mango-ul este o altă sursă bogată în vitamina A.

Căpşunile sunt bogate în vitamina C şi sunt esenţiale pentru un păr sănătos. Vitamina C conduc nutrienţii către scalp, dându-i părului o strălucire mai puternică şi un plus de protecţie.

Nucile îţi oferă complexul de vitamine necesar pentru frumuseţea părului tău, pentru că sunt pline cu acizi graşi omega3, vitamina E, zinc şi vitamina B7. Biotina (sau vitamina B7) are un rol esenţial în formarea structurii părului şi protejează părul împotriva daunelor provocate de soare.

Lignanii din semniţele de in ajută la prevenirea căderii părului, împreună cu proteinele şi acizii graşi omega3. Iar iaurtul grecesc este bogat în vitamina D şi B5, dar şi în proteine care au un efect benefic pentru păr. Vitamina D stimulează creşterea firului de păr, iar vitamina B5 împiedică căderea părului.

smoothie mango capsuni

 

Pe lângă faptul că ajută la menţinerea unui păr sănătos, aceste smoothiuri sunt delicioase şi perfecte pentru detoxifiere sau pur şi simplu pentru un mic dejun consistent. Tu ce smoothie alegi să îl prepari? 🙂